Brand scraping

Continu inzicht in je merk online

Wil je inzicht in de online prestaties van jullie merk? Is het voor jullie belangrijk om online sentiment te monitoren voor reputatie management? Wil je snel inspelen en reageren op meningen van eindgebruikers óf lessen leren voor het verbeteren van producten, diensten of service?

Wij bieden een oplossing waarmee je kunt volgen waar en waarover online wordt gesproken over jullie merk: brand scraping.

Waarom brand scraping?

  •    actuele informatie over jullie merk
  •    producten, diensten of service verbeteren
  •    mentions na PR en marketing acties volgen
  •    negatieve zoekresultaten in Google monitoren
  •    inzicht in online sentiment van het merk
  •    snel reageren op trends en hot topics
  •    inspelen op meningen van eindgebruikers
  •    klanttevredenheid verhogen
  •    marktpositie versterken

Wij geven je inzicht in de online presence van jouw merk

voor een vast bedrag
per maand

opgeleverd in elk
gewenst bestandsformaat

pure tijdswinst en
continu op de hoogte

Wat ontvang ik?

Je ontvangt een overzicht met belangrijke updates over je merk, in elk gewenst format en op elk gewenst moment.

Jij bepaalt welke zaken je wilt monitoren. Als het om je merk gaat, zijn er een hoop zaken die je in de gaten kunt laten houden.

Denk bijvoorbeeld aan het monitoren van online sentiment uit positieve en negatieve berichten van klanten. Hieruit kunnen de meest dringende of opvallende zaken gefilterd worden, zodat er op een adequate manier gereageerd kan worden. Ook kan dit type informatie gebruikt worden om producten, diensten of service te verbeteren.

Daarnaast is het mogelijk om berichten en publicaties waarin jullie merknaam genoemd wordt te verzamelen. Zo wordt het gemakkelijk om de resultaten van PR en marketing acties te volgen. Ook kunnen hiermee trends en hot topics in de markt gevolgd worden, waar jullie gemakkelijk op in kunnen springen.

Als mensen in zoekmachines zoeken op jullie merknaam, wil je voorkomen dat er negatieve resultaten naar boven komen in de zoekresultaten. Met brand scraping is het mogelijk om negatieve zoekresultaten op belangrijke zoekwoorden op te sporen en hier vervolgens de strijd mee aan te gaan.

Wat kan ik hiermee?

De data die wordt vergaard via brand scraping stelt je in staat om snel te reageren op gebeurtenissen rondom je merk.

Klanttevredenheid is een belangrijk doel van elk bedrijf. Met de informatie die door web scraping wordt verzameld, is het mogelijk om klant issues aan te tippen en hier snel en adequaat op te reageren én van te leren door verbeteringen door te voeren in de gebruikerservaring of aan de producten zelf. Het resultaat? Blije(re) klanten, nieuwe aanwas en meer omzet.

Om aan de slag te gaan met beter en meer efficiënt merk management heb je concreet inzicht nodig in de prestaties van jullie merk online. Het is via web scraping mogelijk om belangrijke informatie over merk perceptie en meningen van klanten te achterhalen. Deze informatie kan gebruikt worden om jullie branding strategie en marketing acties te ondersteunen en te verfijnen.

Meer kennis over de markt, een beter beeld bij jullie merkperceptie, meer inzicht in en interactie met (potentiële) klanten of het analyseren van concurrenten? Het kan allemaal met brand scraping en dat noemen weonline brand intellegence. Het stelt jullie in staat een sterke merkstrategie te ontwikkelen en daarmee klanttevredenheid en verkopen te verhogen.

Heb jij nog vragen?

Veelgestelde vragen

Voor wie is brand scraping interessant?

Onder andere voor ondernemers, Brand Managers, Marketing Managers en Data Analisten zijn de resultaten van brand monitoring erg interessant. Brand scraping is geschikt voor bedrijven die een merk in de markt zetten, ongeacht de branche of het product.

Verder is het natuurlijk aan te raden om het merk online te monitoren voor élk bedrijf dat een sterke merkstrategie wil ontwikkelen en zijn merk wil onderhouden en uitbouwen. Verhoog bereik, klanttevredenheid en verkopen door de inzichten uit de brand monitor te gebruiken voor verbeteringen aan processen, aanbod en aangescherpte marketing.

Wil je aan de slag met het analyseren van reviews om hier lessen uit te trekken? Kijk naar de mogelijkheden van review analyse.

Voor merken die hun assortiment verkopen via online retailers of e-commerce platformen kan retail scraping interessant zijn.

Wat kost brand scraping?

Je betaalt een vast bedrag per maand op basis van je wensen, de complexiteit van de zoekopdracht en de frequentie waarop je de resultaten ontvangt.

Brand scraping kan al vanaf € 249 per maand.
Vraag nu een vrijblijvende offerte op.

Waarom zou ik gebruik maken van brand scraping?

Brand monitoring door middel van web scraping is een erg kosteneffectieve en efficiënte manier om continu waardevolle data te verzamelen.

Web scraping kan, in tegenstelling tot standaard oplossingen, volledig op maat en geautomatiseerd worden aangepast op de behoeften van jullie organisatie.

Welke informatie is nodig voor brand scraping?

Wij ontvangen van jou een briefing met de zaken die je wilt monitoren. Ook laat je ons weten op welke plekken je wilt dat in ieder geval informatie verzameld wordt en op welke manier je dit graag gerapporteerd ziet.

Hoe kan ik aan de slag met brand scraping?

Met web scraping is het mogelijk om beter begrip te krijgen van jullie merk perceptie en markt positionering ten opzichte van de concurrentie. Via bijvoorbeeld social media, blogs en review websites kan veel interessante informatie worden gehaald, die een goed beeld geven van de markt en jullie positie ten opzichte van de concurrentie.

Verbeter eenvoudig klanttevredenheid door op de hoogte te zijn van wat er online over jullie merk wordt gezegd. Met deze informatie is het mogelijk om pijnpunten in product of proces aan te duiden en te verbeteren. De positieve ervaring en meningen van klanten, leiden tot blije klanten, nieuwe aanwas en meer omzet.

Daarnaast kunnen met de nieuwe inzichten de verkopen en marktaandeel vergroot worden. De verkregen informatie kan ingezet worden om actiegerichte marketing en promotionele plannen aan te scherpen en uit te rollen. Ook ligt productinnovatie met deze informatie voor bestaande en nieuwe producten en diensten voor de hand.

Zullen wij jou bellen?


    Bel ons: +31 (0)85 303 34 24

    of stuur een mail naar:

    info@inspectelement.nl

    Ook interessant!

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1817″ img_width=”48″ front_title=”Betaalde online advertenties analyseren en verbeteren.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”ADVERTENTIE ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”ADVERTENTIE ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Fadvertentie-analyse%2F|title:Advertentie%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117259945{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1818″ img_width=”48″ front_title=”Reviews en beoordelingen analyseren en vergelijken met concurrenten.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”REVIEW ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”REVIEW ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Freview-analyse%2F|title:Review%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117284030{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1820″ img_width=”48″ front_title=”Influencers en thought leaders vinden voor interessante samenwerkingen.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”INFLUENCER SCRAPING” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”INFLUENCER SCRAPING” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Finfluencer-scraping%2F|title:Influencer%20scraping||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117295182{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]