Google Shopping analyse

Optimaliseer Google Shopping campagnes

Wil je jouw Google Shopping advertenties verbeteren, zodat die hoger scoren op belangrijke zoekwoorden? Is jouw doel om een hogere conversie uit je advertentiebestedingen in Google Shopping halen? Wil je het beschikbare advertentie budget zo effectief mogelijk besteden?

Wij bieden een oplossing waarmee je data tot je beschikking krijgt over jouw Google Shopping advertenties, die via Google Ads en Google Analytics verborgen blijft: Google Shopping analyse.

Waarom Google Shopping analyse?

  •    inzicht in prestaties van Google Shopping advertenties
  •    weten hoe advertenties scoren ten opzichte van concurrentie
  •    automatisch alle relevante informatie in één overzicht
  •    marketingkosten per sale verlagen
  •    efficiënte besteding van advertentie budget
  •    advertenties optimaliseren voor hogere conversie
  •    minder kosten, meer resultaat
  •    praktische tool voor SEO en Google Ads specialisten

Wij geven je meer inzicht in je Google Shopping campagne

Voor een vast bedrag
per keer of per maand

Gevisualiseerd in
Google Data Studio

Kostenbesparend en
efficiënt adverteren

Wat ontvang ik?

Je krijgt inzicht in de prestaties van Google Shopping advertenties, van de eigen campagne en die van andere online aanbieders in jouw branche.

Op basis van de zoekwoorden die je aan ons doorgeeft, onderzoeken wij hoe jouw Google Shopping advertenties scoren per geografisch gebied. Ook brengen we in kaart op welke positie en met welke producten jouw concurrentie op dezelfde zoektermen scoort.

Vervolgens zetten wij de advertenties naast elkaar, wat het mogelijk maakt om de advertenties inhoudelijk met elkaar te vergelijken. Welke verschillen zijn er te ontdekken in titels, afbeeldingen en andere informatie die bij de advertentie aan de consument wordt getoond? Waar wint de advertentie van de concurrent, waar ligt dat aan en hoe kun jij optimaliseren?

Ben je altijd al op zoek geweest naar alle actuele informatie over jouw Google Shopping campagne én die van concurrenten, die niet te vinden is in de data die je via Google krijgt? Wij brengen de advertenties in Google Shopping binnen jouw branche in kaart. Ontvang een rapportage vol bruikbare informatie op relevante zoektermen.

Wat kan ik hiermee?

Uit dit soort data kun je waardevolle lessen leren, die je toepast voor het aanzienlijk verbeteren van de zichtbaarheid en conversie van Google Shopping advertenties.

Door het optimaliseren van je Google Shopping campagne met behulp van deze data, verhoog je de conversie, verlaag je de marketingkosten per sale en besteed je jouw advertentiebudget effectiever.

Bekijk de inhoud van de advertentie in relatie tot de posities waarop de advertenties getoond worden. Vergelijk de titels, links, advertentietekst en overige informatie bij de advertenties van de concurrentie. En gebruik de verzamelde data om tot de optimale Google Shopping advertentie te komen.

Op basis van de aangeleverde data ontdek je onder andere met welke producten of productgroep wordt geadverteerd, welke concurrenten adverteren, op welke zoekwoorden hun advertenties worden getoond en wat hun ranking is. Gebruik deze data om de meest optimale advertentie strategie voor jouw organisatie te ontwikkelen.

Dat is slechts een greep uit de mogelijkheden met Google Shopping analyse.

Heb jij nog vragen?

Veelgestelde vragen

Voor wie is Google Shopping analyse interessant?

Deze dienst wordt afgenomen door (e-commerce) bedrijven die in Google Shopping adverteren of door SEA specialisten die hun diensten verlenen aan klanten.

Search Engine Advertising is een vak apart. Zet jij Google Shopping in voor jullie organisatie of ben je een Google Ads specialist en adviseer jij je klanten hierin? Dan kun je deze waardevolle informatie haast niet missen.

Vind je het ook interessant om andere advertenties, zoals Google Adwords advertenties, te analyseren? Bekijk de mogelijkheden met Advertentie analyse.

Wat is nodig om te starten met Google Shopping analyse?

Wij ontvangen van jou een lijst met zoekwoorden waarmee je Google Shopping advertenties wilt analyseren en de geografische gebieden waarop je de analyse wilt doen.

Welke informatie bevat de Google Shopping analyse?

De advertentie analyse bevat een breed scala aan typen data om te vergelijken en te bestuderen. Denk bijvoorbeeld aan de adverteerders, de artikelen waarvoor wordt geadverteerd, op welke zoekwoorden (welke) advertenties getoond worden, het aantal advertentie plaatsingen per merk, de posities waarop advertenties verschijnen, etcetera.

Op basis van de data die na de afgesproken periode is verzameld, kijken we welke conclusies daaruit te trekken zijn. De meest interessante bevindingen worden hieruit gelicht.

Wat kost Google Shopping analyse?

Je betaalt bij ons een vast bedrag per keer of per maand. Het bedrag is afhankelijk van je wensen, zoals de data die je wilt verzamelen en hoe je deze aangeleverd wilt krijgen.

Google Shopping analyse kan al vanaf € 299.
Vraag nu een vrijblijvende offerte op.

Kan ik deze data gebruiken voor automatisering?

Ja, dat kan zeker. Je kunt deze data bijvoorbeeld gebruiken om te dynamisch adverteren, waarbij je op basis van een aantal voorwaarden geautomatiseerd biedingen kunt wijzigen of aan- en uitschakelen.

Denk bijvoorbeeld aan variabelen zoals de posities van concurrenten, zoekvolume, voorraadniveaus en marges. Dit zijn zaken die je mee kunt nemen in een slim stukje software die automatisch de biedingen voor jouw Google Shopping campagne regelt.

Kan ik als freelancer of bureau een vast abonnement afsluiten?

Ja, dat kan. We baseren de prijs dan op basis van de queries die je uitvoert. De prijzen zijn verdeeld in verschillende staffels. Wil je meer weten? Vraag ons naar de mogelijkheden.

Zullen wij jou bellen?


    Bel ons: +31 (0)85 303 34 24

    of stuur een mail naar:

    info@inspectelement.nl

    Ook interessant!

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1817″ img_width=”48″ front_title=”Betaalde online advertenties analyseren en verbeteren.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”ADVERTENTIE ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”ADVERTENTIE ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Fadvertentie-analyse%2F|title:Advertentie%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117259945{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1811″ img_width=”48″ front_title=”Verkoopprijzen vergelijken met concurrerende webshops.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”PRICE SCRAPING” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”PRICE SCRAPING” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Fprice-scraping%2F|title:Price%20scraping||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561105028313{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1823″ img_width=”48″ front_title=”Content, attributen en afbeeldingen verzamelen voor webshops.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”PRODUCT SCRAPING” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”PRODUCT SCRAPING” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Fproduct-scraping%2F|title:Product%20scraping||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117188955{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]