Website testing

Geautomatiseerd functionaliteiten testen

Wil je direct op de hoogte zijn van fouten, niet werkende links of onjuiste werking van functionaliteiten en formulieren op jullie website? Wil je als internet bureau of webbouwer je klanten graag ontzorgen en hen aanbieden de juiste werking van hun website doorgaand te testen?

Wij bieden een oplossing waarmee je op de hoogte bent als (belangrijke) onderdelen van een website niet juist functioneren: website testing.

Waarom website testing?

  •    geen zorgen om niet werkende websites
  •    voor elke gewenste gebruikerstest
  •    notificaties en rapportages bij fouten
  •    periodiek of eenmalig uit te voeren
  •    zeker van optimale werking van websites
  •    schaalbaar voor web specialisten
  •    te gebruiken door internet bureaus en webbouwers
  •    ook te gebruiken voor Google resultaten

Wij ontzorgen je met automatisch testen van functionaliteiten

Voor een vast bedrag
per test of periode

Notificaties op
elke gewenste manier

Pure tijdswinst en
schaalbaarheid

Wat ontvang ik?

Je ontvangt een melding van fouten of bijzonderheden op de website die zijn gevonden door een op maat geprogrammeerde bot.

Simpel gezegd is website testing het geautomatiseerd uitvoeren van verschillende gebruikerstesten, ook wel use cases genoemd. Dit zijn alle mogelijke scenario’s die betrekking hebben op een bepaalde functionaliteit. Kortom, alle mogelijke acties die een website gebruiker zou kunnen nemen. Van het invullen van een veld in een formulier tot het klikken op een link of knop.

In zo’n scenario staat elk proces stap voor stap beschreven, waarbij wordt beschreven wat de input is en welke output dan wordt verwacht. Alle scenario’s worden vertaald naar online software die geautomatiseerd deze testen eenmalig of periodiek uitvoert. Het doel is om er zeker van te zijn dat alles werkt, zoals het hoort. Als de output anders is dan verwacht, wordt dit teruggekoppeld door de testbot. De melding hiervan kan bijvoorbeeld in een rapport of als losse melding per mail worden ontvangen.

Deze testen kunnen ook buiten de website gaan. Op welke landingspagina komt iemand met een specifieke zoekterm vanuit Google terecht? Is dit de pagina die de gebruiker zou mogen verwachten of voldoet een andere pagina beter aan de zoekvraag? Dit biedt waardevolle input voor de SEO strategie.

Deze manier van website testen kan voor veel doeleinden gebruikt worden, zoals het testen van online formulieren, het bestelproces of de sales funnel. Je ontvangt een melding als onze bot iets ongebruikelijks tegen komt.

Wat kan ik hiermee?

Het geautomatiseerd testen van functionaliteiten en processen kan snel en gemakkelijk met onze bot, die speciaal is gebouwd voor het geautomatiseerd testen van websites. De testen worden automatisch uitgevoerd op basis van scenario’s.

De frontend van een website moet naar behoren werken. Laat een speciaal geprogrammeerde bot periodiek de functionaliteiten en processen doorlopen. Dit doen we aan de hand van vooraf ingegeven scenario’s, zoals het invullen van gegevens, plaatsen van vinkjes of klikken op links. Je bent direct op de hoogte van bugs, functionaliteit die niet juist werkt of links die niet werken.

De bot test de verschillende paden die website gebruikers bewandelen. Door continu te monitoren of alles werkt, heb je geen last van de negatieve gevolgen van defecten en voorkom je ontevreden gebruikers en gemiste omzet.

Aanpassingen aan een website brengen risico’s met zich mee. Of het nu gaat om aanpassingen die je zelf maakt of dat er een update wordt gedaan aan plugins of open source software.

Werkt alles nog zoals het moet? Door continu de website testen, hoef je je geen zorgen meer te maken om gemiste omzet of gemiste leads door technische problemen.

Bij het periodiek en automatisch testen van de website, kunnen functionele of technische problemen snel gesignaleerd worden. Je kunt hier direct actie op ondernemen.

Heb jij nog vragen?

Veelgestelde vragen

Wat kost website testing?

Je betaalt bij ons een vast bedrag per testbot op basis van het type website, de frequentie en de complexiteit van de gewenste testen.

Website testing kan eenmalig al vanaf € 599.
Vraag nu een vrijblijvende offerte op.

Waarom mijn website automatisch laten testen?

Website testing kan erg interessant zijn. Hieronder een aantal redenen goede redenen om te starten met automatisch testen:

Tijdwinst – Het scheelt een hoop tijd aan manuele arbeid. Handmatig testen is een tijdrovend proces en daarmee duur. Door automatisch te testen bespaar je tijd en geld.

Minimale foutmarge – Door te monitoren op fouten maximaliseer je het potentieel van de website. Als zich problemen voordoen, komen die snel aan het licht en kun je daar direct op inspelen.

Omzet – Je loopt als bedrijf geen leads of omzet mis als de website optimaal werkt en voor bureaus en webbouwers is het een interessante aanvullende dienst om aan te bieden.

Gemoedsrust – De testbot test continu de cruciale processen. Je hoeft je daarom nooit zorgen te maken dat een mogelijke bug jou niet bekend is. Geen bericht is goed bericht. En als er een issue wordt gevonden, ben je direct op de hoogte.

Voor welke toepassingen wordt website testing gebruikt?

Websites worden automatisch getest voor een heel scala aan redenen. Het zijn er te veel om allemaal op te noemen, maar we noemen graag een aantal mogelijkheden.

Vaak wordt een bot ingezet voor continue funnel testing. Zo ben je direct op de hoogte als een sales funnel op de website niet optimaal werkt.
Wat is funnel testing? De letterlijke vertaling van ‘funnel’ is trechter. Het begrip sales funnel wordt gebruikt om de fases van het verkoopproces aan te geven en de stappen die worden doorlopen in elke fase. Op de website kunnen zich verschillende onderdelen van een funnel bevinden, zoals het invullen van inschrijven voor een nieuwsbrief (lead generatie), een aankoop doen (bestelproces in een webshop) of contact opnemen (contact formulier). Als er ies mis gaat in de online funnel, kost dit je direct omzet of leads. Wel zo belangrijk dus om daar actief op te monitoren.

Daarnaast is het mogelijk om de rest van de website te testen als een gebruiker. Op die manier worden broken links snel ontdekt of zijn fouten in andere functionaliteit eenvoudig te ontdekken.

Denk bij website testing bijvoorbeeld ook aan het monitoren van up-time, zodat je een melding krijgt als de website (tijdelijk) offline is. Niemand wordt blij van een website die down is, dus hier wil je zo snel mogelijk actie op kunnen ondernemen.

Voor wie is website testing interessant?

Website testing wordt vaak gebruikt door webmasters, webbouwers, website testers, internet marketeers en online marketeers of (andere) technische specialisten.

Deze dienst is populair bij middelgrote en grote bedrijven en organisaties met een website. Zij willen ervoor zorgen dat bugs in de website snel worden ontdekt en zorgen er daarmee voor dat de bedrijfsvoering niet of zo min mogelijk wordt beïnvloed in geval van technische fouten op de website.

Ook is website testing populair bij webbouwers, online marketing bureaus of internet bureaus. Voor dit type bedrijf is website testing een interessante aanvulling op hun dienstverlening voor klantbinding en continuïteit in omzet.

Het geautomatiseerd testen van websites is uitermate geschikt voor grotere websites die vergelijkingen aanbieden, affiliate websites, aanbieders van verzekeringen of hotelboekingen, website met rekentools en webshops.

Is dit ook voor bureaus en webbouwers beschikbaar?

Jullie bouwen websites voor klanten? Vooral bij grote projecten is de testfase een complex en tijdrovend proces. Gelukkig is het mogelijk om alle scenario’s en use cases geautomatiseerd te testen. Ook na de oplevering je klant aan je binden? Bied een additionele dienst door het monitoren van up-time en het regelmatig testen op juiste werking. Zo zijn zij foutloos én altijd online.

Zullen wij jou bellen?


    Bel ons: +31 (0)85 303 34 24

    of stuur een mail naar:

    info@inspectelement.nl

    Ook interessant!

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1819″ img_width=”48″ front_title=”Uitgebreide en complete technische SEO analyse voor websites.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”TECHNISCHE SEO ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”TECHNISCHE SEO ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Ftechnische-seo-analyse%2F|title:Technische%20SEO%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117306037{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1817″ img_width=”48″ front_title=”Betaalde online advertenties analyseren en verbeteren.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”ADVERTENTIE ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”ADVERTENTIE ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Fadvertentie-analyse%2F|title:Advertentie%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117259945{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]

    [hgr_zoom_box icon_type=”custom-icon” icon_img=”1817″ img_width=”48″ front_title=”Inzicht in de prestaties van Google Shopping advertenties.” front_title_color=”#222222″ front_desc=”GOOGLE SHOPPING ANALYSE” front_desc_color=”#2aae90″ front_background_type=”custom-front-background” front_background_color=”#ffffff” front_background_opacity=”1″ front_border_type=”custom-front-border” front_border_width=”2″ front_border_color=”#f7f7f7″ zoom_title=”GOOGLE SHOPPING ANALYSE” zoom_title_color=”#2aae90″ zoom_desc=”Lees meer…” zoom_desc_color=”#000000″ zoom_background_type=”custom-zoom-color” zoom_background_color=”#ffffff” zoom_border_type=”none” zb_border_roundness=”0″ custom_link=”set-link” zoombox_link=”url:http%3A%2F%2Finspectelement.nl%2Fgoogle-shopping-analyse%2F|title:Google%20Shopping%20analyse||” zb_extra_class=”” css=”.vc_custom_1561117207722{background-image: url(http://inspectelement.nl/wp-content/uploads/2019/06/homeblok1.jpeg?id=1120) !important;}”]